vasárnap, 17 december 2017
A nyári kert szépsége a kakukkmák

A nyári kert szépsége a kakukkmák

A nyári kert szépsége a kakukkmák

Ha egy szép színes egynyári virágra vágyunk kertünkbe ültessünk kaliforniai kakukkmákot (Eschscholzia californica) amely selymes fényű színes virágaival szebbé varázsolják kertünket.

Tovább a cikkhez
Így varázsoljuk oázissá a verandát!

Így varázsoljuk oázissá a verandát!

Így varázsoljuk oázissá a verandát!

A verandának számos funkciója van egy háznál, megvéd minket az esőtől, fogadja a hozzánk érkező vendégeket. A veranda az első, amit egy látogató megpillant így érdemes gyönyörű oázissá varázsolni!

Tovább a cikkhez
A kerti hortenzia ültetésének a titka!

A kerti hortenzia ültetésének a titka!

A kerti hortenzia ültetésének a titka!

Miért van az, hogy nagymamáink kertjében a hortenzia egész nyáron át virágzott, míg a sajátunk még fejlődni is alig akar.

Tovább a cikkhez

A séta egészségessé tesz!

Egy új tanulmány szerint a rendszeres gyaloglás csökkenti az úgynevezett metabolikus szindróma kialakulásának kockázatát, ami szív- és érrendszeri betegségekhez, valamint cukorbetegséghez vezethet.

 

Bár a kutatás nem bizonyítja azt, hogy ha többet gyalogolunk egészségesebbé is válunk, talált összefüggést a gyaloglás és a jobb egészségi állapot között, és az eredmények azt sugallják, hogy „nem is kell ehhez maratoni futónak lennünk” - így nyugtat meg a tanulmány egyik szerzője, Peter T. Katzmarzyk, aki az Egyesült Államokban található baton rouge-i Pennington Biomedical Research Center professzora. „Egyszerűen csak be kell iktatni egy kis mozgást a napirendünkbe” – teszi hozzá Katzmarzyk.

A tanulmány az American Journal of Preventive Medicine májusi számában jelent meg. A kutatás során azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a testmozgás a metabolikus szindrómára, ami az Egyesült Államok minden harmadik lakosát érinti. Metabolikus szindrómáról akkor beszélünk, ha a következő kockázati tényezőkből több együttesen van jelen: elhízás, magas vérnyomás, a „jó” HDL-koleszterin alacsony szintje, inzulinrezisztencia, magas vércukorszint és kóros vérzsír-összetétel.

E tényezők jelenléte egyfajta riasztóberendezésként szolgálhatnak: „Akinél kettő, három, vagy négy kockázati tényező együttes van jelen, annál sokkal nagyobb eséllyel alakul ki szív-és érrendszeri betegség”- magyarázza a professzor.

A szerzők egy olyan 2005-2006-os tanulmány adatait vizsgálták, amely során 1446 felnőtt (az átlagéletkor 47,5 év volt) napirendjét kisérték figyelemmel. A résztvevők olyan lépésszámlálót viseltek, amely segítségével a kutatók nyomon követhették, hogy pontosan hány lépést tettek meg egy nap alatt. Ez alapján három csoportba osztották őket: a „passzívak” (akik 5000-nél kevesebb lépést tettek meg naponta), „kicsit – eléggé aktívak” (5000-től 9999 lépésig), és az „aktív- nagyon aktívak” (10 ezer lépés felett) csoportjába.

A kutatók azt találták, hogy a legkevesebbet gyalogolók közel 56%-ánál diagnosztizáltak metabolikus szindrómát, míg a legtöbbet gyalogolóknál ez az arány csak 13% volt. Összesen a résztvevők egyharmadának volt metabolikus szindrómája. Kiderült továbbá, hogy azoknak, akik egy keveset ugyan, de gyalogoltak nagyobb esélyük volt a szindróma elkerülésére, mint azoknak, aki egyáltalán nem tették. A „kicsit – eléggé aktívak” csoportjának 40%-kal kisebb esélye volt a kockázati tényezők kialakulására, mint a „passzívaknak”. Az „aktív-nagyon aktív” csoportnak már 72%-kal volt kevesebb az esélye erre.

Minden újabb 1000 lépés 8-13%-kal csökkenti a túlsúly, a „jó” HDL-koleszterin lecsökkenése vagy a magas vérzsírszint esélyét. „Akik a legtöbbet gyalogoltak, azoknál szinte alig tapasztaltunk kockázati tényező meglétét”- jegyzi meg Katzmarzyk. „Nem az lényeg, hogy valami óriási eredményt érjünk el. A kevés is jobb a semminél, a kicsit több meg még jobb”- teszi hozzá.


A tanulmány nem bizonyította az ok-okozat kapcsolatot a gyaloglás és a metabolikus szindróma esélyének csökkenése között, mivel más tényezők hatását is figyelembe kell venni. Például azt, hogy akinek ilyen szindrómája van, lehet, hogy éppen ezért nem elég aktív. David R. Bassett Jr. professzor szerint, aki a Tennessee-i Egyetemen mozgásgyakorlatok vizsgálatával foglalkozik, a mostani tanulmány azért jelentős, mert a korábbi kutatásokhoz képest egyértelműen kimondja a kapcsolatot a megtett lépések és a metabolikus szindróma között.

„A gyaloglás életbe vágón fontos ahhoz, hogy megőrizzük egészségünket. A szerzők itt minden megtett lépést számoltak, nemcsak a gyors, sport keretében végzett futást. Egy egyszerű, lassú séta is jót tesz az egészségünknek”- állítja Bassett.

Forrás:Medipress.hu

Kövess minket a Facebookon is, ahol több mint 110.000 hobbikertész követ minket naponta! >>>>>>

Kertészanyu: Ilyen egyszerű salátát termeszteni!

Kertészanyu: Ilyen egyszerű salátát termeszteni!

Kertészanyu: Ilyen egyszerű salátát termeszteni!

  Salátát termeszteni a világon...

Tovább a cikkhez
Kertészanyu: Könyvajánló madár és kertbarátok számára

Kertészanyu: Könyvajánló madár és kertbarátok számára

Kertészanyu: Könyvajánló madár és kertbarátok számára

Szeretném a figyelmetekbe ajánlani...

Tovább a cikkhez
Húsgombócok finom fűszeres paradicsomszószban

Húsgombócok finom fűszeres paradicsomszószban

Húsgombócok finom fűszeres paradicsomszószban

Sajnos a jó időnek búcsút mondhatunk,...

Tovább a cikkhez
Kertészanyu: Tényleg létezik bébi répa! Itt a bizonyíték!

Kertészanyu: Tényleg létezik bébi répa! Itt a bizonyíték!

Kertészanyu: Tényleg létezik bébi répa! Itt a bizonyíték!

Nem rég olvastam egy cikket, amely...

Tovább a cikkhez

Fűszer és zöldség ágyások kialakítása

Amikor egy kertet nem csak dísznövények ültetésére szeretnénk kialakítani, hanem haszonkertnek, fontos a megfelelő tervezés és kialakítás.

Bővebben...:

Virágcsokor a cserépben

Ha időben elültetjük, a hagymás vagy más növényeket tavaszra és nyárra gyönyörű virágos kertünk lehet az erkélyen, vagy a teraszon. Bővebben...:

Etessünk madarakat télen!

Nagyon jó kikapcsolódás és elfoglaltság lehet a gyerekeknek télen, ha együtt készítünk madáreleséget.

Bővebben...:

Az ezüstös pampafű ültetése és metszése

A füvek királynője is lehetne ez a hatalmas akár 2 méter magasra is megnövő pampafű (cortaderia sellone). Bővebben...:

Rovarfogó kapotnyak a kertünkben!

Bár a kapotnyak neve igen érdekes maga a növény egy gyönyörű évelő dísznövény, amely mint rovarfogó is hatásos kertünkben!

Bővebben...:

Ültessünk Erdei tündérfürtöt!

Az erdei tündérfürt (aruncus dioicus) egy krémszínű virágokkal rendelkező évelő dísznövény, amely a kert árnyékos részében is jól érzi magát.

Bővebben...:

Póréhagyma a konyhában és a kertben!

A magyar konyhában is igen kedvelt növény lett a póréhagyma. De sajnos még sem olyan ismert, mint a vörös vagy a fokhagyma, pedig ez a növény nagyon jól illik a magyar íz világhoz. Bővebben...:

Az édeskömény termesztése

Az édeskömény (Foeniculum vulgare) az ernyősviráguak családjába tartozó növény, amelynek az érdekessége a levélnyelekből álló föld feletti megvastagodott gumó.

Bővebben...:

Termesszünk madársalátát a kertben és az erkélyen! (2)

A madársaláta (Valerianella locusta)a téli hónapok egyik fő vitaminforrása is lehet, hiszen igen magas az A,C és B vitamin tartalma valamint az ásványi anyagok széles skálája is megtalálható benne.

Bővebben...:

Levendula

10 tipp a levendula felhasználására

levendula felhasználása

Akinek van a kertjében illatos levendula virág, gyakran teszi fel a kérdést, mire is tudnám felhasználni az illóolajban gazdag virágokat? A levendula köztudottan külsőleg-belsőleg nyugtató hatású gyógynövény, de mi mindenre lehet használni az illatos virágot? Íme 10 tipp a levendula felhasználására!

Bővebben...:

Így készíts levendulás limonádét percek alatt

Hozzávalók: 4 csésze víz, 3/4 csésze cukor, 4 szál levendula, 1 1/2 csésze citromlé. Elkészítés : 3 csésze vizet a cukorral jól elkeverjük, majd felforraljuk.

Bővebben...:

Így vegyük fel a harcot a csigák ellen

Nincs is annál bosszantóbb, amikor reggel kimegyünk a kertbe, és azt látjuk hogy növényeinket megrágták a csigák. Legyen szó dáliáról, árnylevélről, vagy egy szép évelő növényről, a csigák semmit sem kímélnek.

Bővebben...:

3 egynyári dísznövény, amelyek árnyékban is szépen fejlődnek

Számtalan erkély, vagy balkon van, ahová sajnos mindössze 4-5 órát süt be a nap, így ide olyan növényeket érdemes ültetni, amelyek félárnyékban is szépen fejlődnek. Bemutatunk 3 könnyen gondozható egynyári dísznövényt, amelyek félárnyékban is szépen fejlődnek.

Bővebben...:

Ezért imádom a zamiopálmát

Zamiopálma

Az egyik kedvenc szobanövényem a zamiopálma, amely az egyik leglátványosabb szobanövények közé tartozik, érdemes belőle akár több cseréppel is tartani otthon. Megmutatom, hogyan ápold és gondozd ezt a különleges szobanövényt.

Bővebben...: